Sunday, December 27, 2015

New Profession : Housewife

October 2015 
Saya akhirnya decided untuk berhenti kerja. Dalam keadaan saya yang bakal bersalin, pada November 2015, well its supposedly or totally not a great idea. But I have to, because kalau saya still bekerja pada penghujung 2015, saya perlu bertanggungjawab for the whole year of 2016. Pekerjaan saya melibatkan komitmen sepanjang tahun. Jadi lebih baik biarkan pengurus baru (pengganti saya) memulakan langkahnya lebih awal, bagi melicinkan lagi pengurusan pada tahun 2016.

Hari ini (27 Dec) sudah hampir beberapa minggu saya memulakan kerjaya sebagai surirumah sepenuh masa. Ada terfikir untuk try few types of business online, and still work for it. Apa yang saya nak kongsi, betapa bahagianya saya menguruskan rumah dan anak-anak sepanjang minggu-minggu ini. This is my dream. Saya selalu keliru, tak faham, bingung...apa yang sebenarnya saya nak dalam hidup ini. In the age of 28, saya still tak tahu apa yang saya nak dalam hidup saya...masak lah! But then, bila beberapa hari bergelar surirumah, saya cinta akan kerjaya ni, dan saya tak malu nak bagitahu yang my profession as a housewife.

Still work out with my schedule, masa ada sana-sini yang saya perlu perbaiki. tapi saya positif yang saya boleh buat lebih baik. Bangun pagi, masak breakfast sambil basuh kain, mandikan anak-anak, siapkan makan tengahari, kemas rumah, tidurkan anak-anak. Walaupun its sounds lovely, tapi hanya housewives jea yang tahu betapa kalutnya keadaan tu. 

And I do still optimist in venturing business to helps family income. May ALLAH ease everything for me and my family. 

Happy Ummi
28 Dec 2015


No comments:

Post a Comment